05:11 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دستور کار مجلس

جاخالی‌های اصلاح بودجه
پایگاه خبری راد: اصلاح ساختار بودجه در حالی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و طرحی را در این رابطه در حال بررسی دارند که به اعتقاد برخی کارشناسان، موضوع جدیدی در این طرح دیده نمی‌شود و از برخی الزامات اصلاحی خالی است. اصلاح ساختاری دولت و منطقی‌سازی اندازه آن، حذف موازی‌کاری‌ها، تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی و تمرکز زدایی از بودجه از جمله جاخالی‌های طرح اصلاحی به شمار می‌رود.
طرح تفکیک وزارت صمت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تفکیک وزارت صمت به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
«نظارت»؛ نیمه گمشده افسار گسیختگی گرانی بازار
پایگاه خبری راد: شاید گرانی را بتوان مهمان ناخوانده سال ۹۷ خواند. از آغاز سال ۹۷ بود که قیمت کالاهای مختلف در هر حوزه‌ای افزایش یافت و سرعت این افزایش قیمت تا جایی رسید که جمله «الان چند؟!…یا الان چند؟!» که روزی دست مایه برنامه‌های طنز بود را مردم در زندگی روزمره خود احساس کردند. افزایش قیمت‌ها کم کم کالاهای اساسی و مورد استفاده روزمره مردم را دربرگرفت و حتی برخی از کالاهای اساسی را از سفره مردم حذف کرد.
ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه ۹۸ رفع شد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت که بررسی این موارد در دستور کار جلسه فردا (یکشنبه) مجلس قرار می‌گیرد.
طرح ساماندهی خودرو به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در نوبت بررسی در جلسه علنی است در عین حال گفت که این طرح در کمیسیون صنایع تغییرات زیادی کرده و از هدف اصلی خود دور شده است.
درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به هیات رئیسه مجلس
پایگاه خبری راد: یک نماینده اصولگرای مجلس از در دستور کار قرار نگرفتن طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی انتقاد کرد.
بازدید «ذوالقدر» از شرکت قطعه‌ساز خودرو و بررسی مشکلات صنعتگران
پایگاه خبری راد: مشکلات و گرفتاری‌های قانونی و اجرایی یک شرکت قطعه ساز خودرو با حضور نماینده مردم تهران در مجلس بررسی شد.
لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید به مجلس بازگشت
پایگاه خبری راد: مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جدیدترین وضعیت لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد.
انتقال آب دریای خزر تا پایان سال ۹۷ منتفی است
پایگاه خبری راد: رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: موضوع انتقال آب دریای خزر در سال جاری از دستور کار مجلس خارج شد.
بختیار: آمادگی برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انرژی، گفت‌: امروز بحث احیای کارت سوخت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح است.
 از موضوع شنود بگذرید/ جایم در شورا راحت است
پایگاه خبری راد: رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار جدید، نامه وزیر کشور و شائبه نصب شنود در دفتر معاونین شهردار توضیحاتی را ارائه کرد.
وعده اردکانیان برای عمل به خواسته‌های نماینده زابل
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در جلسه علنی مجلس به حبیب‌الله دهمرده قول داد تا مشکلات مربوط به آب سیستان و بلوچستان را رفع کند و نماینده زابل نیز رای‌گیری سوالش را کنار گذاشت.
دولت ارز لازم برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار را در اختیار دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اظهارات معاون اول رئیس جمهور، دولت ارز لازم را برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دارد.
یک جبهه اقتصادی متشکل از ایران، روسیه و چین برای خنثی‌کردن تحریم‌های آمریکا ایجاد شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که با ایجاد یک جبهه اقتصادی متشکل از ایران، روسیه و چین از طریق مکانیزم‌های خاص ارزی و بانکی مشکلات تحریم‌های آمریکا را برطرف کنند.
مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: درخواست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین تقاضای ۱۵ نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه با مخالفت مجلس روبرو شد.